جراحی بینی در بانوان

جراحی بینی در بانوان

جراحی بینی در بانوان : سالانه هزاران جراحی بینی در سرتاسر جهان انجام می شود که بیشترین متقاضیان عمل بینی ، بانوان می باشند.

زیبایی و میل به زیباتر شدن از گذشته تا کنون در افراد و به خصوص خانم ها وجود داشته و آن ها همواره راه های زیادی را برای دستیابی به زیبایی بیشتر امتحان نموده و انجام داده اند.

جراحی بینی در بانوان

جراحی زیبایی بینی در خانم ها

خانم ها معمولاً چهره ظریفی داشته و اجزای صورت آن ها کوچک می باشد.

چنانچه بینی آن ها دچار مشکلات ظاهری همچون:

  • قوز بینی
  • بیش از اندازه بزرگ بودن بینی
  • کج بودن بینی
  • بزرگ بودن نوک بینی و افتاده بودن آن

و غیره بوده یا با سایر اجزای صورت شان در تناسب نباشد، زیبایی آن ها را تحت تاثیر قرار داده و موجب کاهش اعتماد بنفسشان خواهد شد.

جراح بینی در چنین مواردی با بکارگیری تمام مهارت و تخصص خود، ایرادات موجود در بینی را رفع نموده و آن را به طوری که با سایر اجزای صورت در تناسب باشد فرم می دهد.

انواع بینی

  1. بینی گوشتی : پوست این نوع از بینی ضخیم بوده و غضروف های آن ضعیف می باشد.
  2. بینی استخوانی : پوست این نوع از بینی ظریف و نازک بوده و استخوان های آن محکم می باشد.

 

 

نتیجه جراحی بینی در بانوان

جراحی بینی به طور کلی با توجه به نوع بینی و سلیقه خود بیمار دارای دو نتیجه طبیعی و فانتزی می باشد.

  • جراحی بینی فانتزی : در بینی های فانتزی قوس ایجاد شده و زاویه بینی لب بالا و نوک بینی در این نوع بینی ها 105 درجه می باشد.
  • جراحی بینی طبیعی : در بینی های طبیعی قوس ایجاد نمی گردد و زاویه بین لب بالا و نوک بینی 90 درجه می باشد.

بیشتر خانم ها خواستار این هستند که نتیجه جراحی بینی در آن ها مشهود باشد و به همین دلیل بیشتر خواستار بینی فانتزی هستند.

خانم هایی که بینی آن ها گوشتی می باشد باید توجه داشته باشند که بینی های گوشتی را نمی توان به فرم فانتزی جراحی کرد.

همینطور خانم هایی که اجزای صورت آن ها درشت می باشد باید به این نکته دقت کنند که بینی طبیعی برای صورت آن ها مناسب تر خواهد بود.

رضایت بعد از عمل بینی تا حد زیادی به واقع بین بودن افراد نسبت به نتیجه جراحی بینی و همینطور انتخاب یک جراح بینی خوب بستگی دارد.

همچنین افراد با انتخاب یک جراح بینی خوب می توانند احتمال بروز عوارضی همچون باقی ماندن قوز بینی بعد از عمل جراحی ، تیزی نوک بینی بعد از عمل و غیره را تا حدی کاهش دهند.

 

جراحی بینی در بانوان

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی در بانوان

در ابتدا باید بگوییم مراقبت های بعد از جراحی بینی در بانوان و آقایان به یک صورت بوده و تمامی بیماران اعم از آقا و خانم که جراحی بینی انجام داده اند ملزم به رعایت مراقبت های ذیل می باشند. رعایت این نکات و دستورالعمل ها نه تنها موجب سپری شدن دوران نقاهت به بهترین نحو ممکن شده و احتمال بروز عارضه ناشی از جراحی را به حداقل می رسانند بلکه تاثیر زیادی نیز در حاصل شدن نتایج هرچه بهتر از این عمل جراحی زیبایی دارند.

  • به مدت 4 ساعت از خوردن و آشامیدن خودداری کنید؛ در این مدت زمان بدن تحت تاثیر مواد بیهوشی قرار داشته و وارد شدن هرگونه ماده غذایی یا نوشیدنی به معده ممکن است با بروز حالت تهوع و استفراغ در فرد همراه باشد.
  • بعد از گذشت 4 ساعت بیمار تنها مجاز به مصرف مقداری آب یا آبمیوه طبیعی می باشد.
  • در چند روز ابتدایی بعد از جراحی فقط از غذاهای آبکی و نرم همچون سوپ استفاده کرده و به هیچ عنوان غذا و میوه جات سفت مانند ته دیگ و هویج میل نکنید؛ برای هضم اینگونه میوه جات و غذاها نیاز به جویدن زیاد می باشد. عمل جویدن توسط فکین انجام شده، در نتیجه فک بالا که به بینی متصل است فشار ناشی از جویدن غذا را به بینی منتقل کرده و ممکن است موجب تشدید ورم موجود در آن شود.

 

 

دیگر مراقبت های بعد از جراحی بینی :

  • رژیم غذایی خود را از آبمیوه های طبیعی، ماهی، میگو و مواد حاوی فیبر فراوان همچون میوه جات و سبزیجات سرشار و غنی نمایید.
  • مصرف غذاهای پرنمک و پرادویه همچون فست فودها را در رژیم غذایی خود به حداقل برسانید.
  • حتماً از چسب بینی در مدت زمانی که پزشک برای تان تعیین نموده استفاده کنید؛ چسب زدن نه تنها موجب ایجاد تسریع در روند کاهش تورم می شود بلکه در دو هفته اول موجب تثبیت بینی در موقعیت جدید و فرم گیری هرچه بهتر آن می گردد.
  • برای کاهش هرچه سریع تر تورم و کبودی بر روی بینی، زیر چشم و سایر نواحی که در آن ها کبودی و تورم بروز کرده است در 3 روز اول از کمپرس سرد و در 3 روز بعدی از کمپرس گرم استفاده کنید. هر نیم ساعت یکبار و هربار به مدت 15 دقیقه بر روی این نواحی کمپرس قرار دهید.
  • به مدت 2 هفته بعد از جراحی بینی به هیچ عنوان از دخانیات و نوشیدنی های الکل دار استفاده ننمایید.
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Call Now Button
Visit Us On TwitterVisit Us On Instagram