جراحی بینی کج

 وجود تقارن بین دو نیمه چپ و راست بینی ، از معیار های زیبایی بینی شمرده می شود. در صورتی که هر چه این تقارن بیشتر باشد، جلوه آن بیشتر خواهد بود و بر زیبایی چهره تاثیر بسیار زیادی می گذارد. اگر در بینی تقارن وجود نداشته باشد، بینی به اصطلاح کج یا پیچ خورده بوده و نیاز به انجام جراحی بینی کج دارد این روش تنها راه درمان اینگونه بینی ها می باشد، ولی در صورتیکه در اثر سانحه و یا اصابت ضربه، بینی کج شود و سریعاً متوجه کجی و انحراف آن شوند می توان به کمک گچ گرفتن و یا جا انداختن بینی اشکال ایجاد شده را بر طرف کرد. چنانچه از شکسته شدن بینی مدت زمان زیادی بگذرد دیگر مشکل با گچ گرفتن حل نخواهد شد و حتما باید عمل رینوپلاستی صورت بگیرد.

جراحی بینی کج

عمل رینوپلاستی در این موارد به دو منظور انجام می شود:

  • زیبا شدن ظاهر بینی
  • برطرف کردن مشکلات تنفسی

جراح بینی درون و خارج بینی را با دقت بررسی کرده و برای برطرف کردن مشکلات و ترمیم بینی اقدام می کند.

نقش جراح بینی در جراحی بینی کج

عمل بینی کج نیازمند تبحر ویژه ای است، بنابراین جراح بینی باید در این زمینه از تبحر و تجرب بسیار زیادی برخوردار باشد، زیرا این نوع جراحی بینی از جراحی های دیگر بینی بسیار دشوار تر و حساس تر می باشد. چنانچه این عمل بینی به درستی انجام نشود، تمامی مشکلات بینی در یک عمل جراحی بینی رفع نشده و نیاز به جراحی دیگری خواهد بود. کج دیده شدن بینی بعد از عمل ، کج شدن نوک بینی بعد از عمل ، ورم نامتقارن بینی از جمله مشکلاتی است که ممکن است در اثر بی تجربگی جراح بعد از عمل بینی ایجاد شود و یا در صورت وجود به همان شکل سابق باقی مانده و تغییر نکند. همچنین در صورتی که جراحی بینی توسط جراح بینی باتجربه صورت گیرد و مراقبت ها توسط بیمار به درستی انجام شوند، شاهد ورم نامتقارن بینی نخواهیم بود. دکتر امین کلکو ، که جز بهترین جراح بینی در اصفهان است که جراح پلاستیک قابل اعتمادی در انجام عمل بینی کج هستند. لازم به ذکر است درمان کجی بینی بدون جراحی امکان پذیر نیست و جراحی بینی تنها راه درمان بینی کج می باشد.

جراحی بینی کج

ویژگی بینی های کج

اگر درست در وسط بینی یک خط فرضی عمودی در نظر بگیریم و آن را به دو نیم تقسیم کنیم، باید بین دو نیم کره چپ و راست تقارن وجود داشته باشد، در غیر این صورت بینی کج محسوب می شود.

دلایل کج بودن بینی

کج شدن بینی در اثر ضربه یکی از شایع ترین عوارضی است که ممکن است در اثر سوانح مختلف اتفاق بیفتد. همچنین کجی نوک بینی و بینی به شکل مادرزادی و در اثر مسائل ژنتیکی و ارثی نیز می باشد، در این حالت میان رشد غضروف و استخوان ناهماهنگی به وجود می آید که در نوجوانی خود را نشان می دهد.

علائم موجود در افراد با بینی کج :

  • در مجاری تحتانی تنفسی خود احساس ناراحتی می کنند.
  • اغلب در حین خواب خر خر می نمایند.
  • دهانشان خشک می شود.
  • سینوزیت و یا سر درد دارند.
  • درمان کجی بینی بدون جراحی

هزینه عمل کجی بینی و بینی کج به عوامل بسیار متعددی بستگی دارد که توسط جراح بینی شما شرح داده خواهد شد.

انتخاب جراح بینی خوب

همانطور که می دانید اولین و مهم دغدغه افراد متقاضی جراحی بینی ، انتخاب بهترین جراح بینی می باشد که بدون موجه شدن با عوارض جراحی نتایج مطلوبی کسب کنند و ایرادات بینی آن ها برطرف گردد. امروزه به دلیل افزایش متقاضی عمل بینی ، تعدد جراحان بینی نیز بیشتر شده و به همین دلیل افراد باید به دقت نظر بیشتری به دنبال بهترین جراح بینی باشند. شما می توانید با آگاهی از ویژگی های یک جراح بینی خوب و با تجربه ، جراح بینی مورد نظر خود را پیدا نمایید.

جراحی بینی کج

ویژگی های جراح بینی خوب

  • اولین شاخصه مهم یک جراح بینی خوب ، برخورداری از تجربه و مهارت بالا می باشد. چه بسا برخی از پزشکان از تحصیلات عالی رتبه برخوردارند ولی دارای تجربه کافی نیستند و نمی توانند نتایج مطلوبی از جراحی بینی کسب کنند. بنابراین بهترین جراح بینی نمونه کار های بسیار خوبی داشته و به انجام انواع جراحی بینی مسلط است.
  • زمانی که جراح بینی با برخوردی خوب و با آرامش پاسخگوی سوالات بیمار است، می تواند اعتماد بیمار را جلب کند و بیمار با تعلق خاطر اقدام به جراحی بینی می نماید.
  • یک جراح بینی خوب وجدان کاری داشته و علاوه بر در نظر گرفتن زیبایی و ایجاد تناسب میان صورت و سایر اجزای آن ، به تنفس و رضایت بیمار نیز در روند جراحی بینی کج توجه می کند. همچنین مناف مالی خود را در اولیوت آخر قرار خواهد داد.
  • به طور کلی جراحان بینی موظف اند بیمار را از اقداماتی که لازم است قبل و بعد از جراحی بینی انجام دهد آگاه سازند.
  • جراح بینی خوب از علم زیبایی شناسی نیز آگاه است و با در نظر گرفتن آن تغییرات را در بینی ایجاد می کند.
  • همچنین قادر است با خلاقیت دیدگاه کلی از نتیجه و فرم نهایی بینی را در اختیار بیمار قرار دهد.
  • در شرایطی که بیمار انتطار غیرمنطقی و نامعقولی از جراحی بینی دارد، نسبت به متقاعد کردن بیمار اقدام می کند و چنانچه قانع نشد، از جراحی کردن وی خودداری می نماید.

مراقبت های بعد از عمل بینی کج

رعایت صحیح و دقیق نکات و دستورالعمل های آورده شده در ذیل موجب می شود تا بهترین نتیجه از این جراحی زیبایی برای تا به ارمغان آمده، عوارض شایع و موقتی بروز کرده در شما به سرعت از بین رفته و دچار مشکلات خاص نشوید. بنابراین به هیچ عنوان در انجام آن ها کوتاهی نکنید.

 

 

مهم ترین نکات مراقبتی بعد از عمل بینی کج عبارتنداز:

  • بعد از جراحی تحت تاثیر مواد بیهوشی بوده و امکان رانندگی نخواهید داشت از همین رو بهتر است شخصی را هنگام مراجعه برای جراحی در کنار خود داشته باشید تا کارهای تان را انجام داده و شما را به منزل بازگرداند.
  • بروز یبوست و لخته شدن خون در پاها از جمله عوارضی است که ممکن است به دنبال کم تحرکی در شما ایجاد شود. از همین روز بیشتر از 24 ساعت ابتدایی را به طور مطلق استراحت نکنید.
  • به منظور برطرف شدن هرچه سریع تر تورم و کبودی و راحت تر نفس کشیدن در زیر سرتان دو بالشت قرار دهید.
  • به حالت طاقباز و به پشت بخوابید.
  • خوردن غذاهای جویدنی و سفت و همچنین غذاهای پرادویه و پرنمک موجب تشدید تورم ناشی از جراحی بینی می شوند لذا بهتر است تا زمان بهبودی نسبی از خوردن این غذاها خودداری کنید.
  • چسب بینی را دقیقاً مطابق آموزش های پزشک و طی مدت زمان تعیین شده توسط ایشان بر روی بینی خود بچسبانید.
  • با خم کردن سر به سمت پایین گردش خون در سر و صورت افزایش یافته و در نتیجه ورم تشدید می یابد؛ بنابراین از انجام کارهایی که نیازمند خم شدن هستند خودداری کنید.
  • به هیچ عنوان ورزش های سنگین و فعالیت های پرفشار انجام ندهید.
  • داروهای تجویزی تان را به طور کامل و طبق دستور مصرف استفاده کنید.
  • مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی را به مدت 2 ماه بعد از جراحی قطع نمایید.

چه تفاوتی میان جراحی بینی کج و انحراف بینی وجود دارد ؟

جراحی بینی کج :  در این حالت ، بینی به سمت یکی از طرفین متمایل شده و از شکل معمولی خود دور می ‌شود . این عارضه بر ظاهر بینی به شدت تاثیر می گذارد و کجی بینی در چهره فرد به وضوح دیده می شود و همین عامل فرد را ناچار به انجام این متد زیبایی می سازد . حال نیاز است که جراحی به منظور تغییر شکل بینی انجام شود تا بینی با قرارگیری در موقعیت مناسب ، ظاهر متعادلی را به چهره القا کند . این جراحی شامل تنظیم مجدد استخوان‌ ها و بافت ‌های نرم بینی است.

انحراف بینی : در این حالت ، بخشی از بینی به سمت یکی از طرفین مایل می‌ شود . به طور مثال ، تیغه بینی ممکن است به سمت راست یا چپ منحرف شده باشد . این عارضه ممکن است در بینی برخی از افراد مشهود و در دیگری پنهان باشد ؛ زیرا برخی از افراد بعد از معاینه بینی متوجه انحراف در بینی خود می شوند . در واقع در این عارضه رینوپلاستی بیشتر برای اصلاح انحراف ایجاد شده انجام شود که این جراحی شامل تنظیم و بازسازی بخش متضرر از تیغه بینی (سپتوم ) است.

نتیجه نهایی این است که اصلاحات انجام شده در هر دو حالت در دامنه گسترده ای انجام می شود  ، اما در جراحی بینی کج ، این اصلاح به منظور بهبود ظاهر بینی انجام شده در حالی که در انحراف بینی ، هدف اصلی از این اصلاح ، بهبود عملکرد تنفسی است. حال تشخیص هر یک از این عوارض بر عهده پزشک بوده و بعد از عکسبرداری و معاینه بالینی بینی تعیین می شود . چالش نیز در هر دو جراحی وجود دارد ؛ اما باید اظهار کنیم که تنظیم سپتوم بینی در موقعیت مناسب ، مهارت بالای جراح بینی را می طلبد .

آیا برای بهبود وضعیت بینی آسیب دیده به شکستن استخوان احتیاج است ؟

همانطور که می دانید برای درمان بینی کج از روش رینوپلاستی استفاده می شود. در حین عمل این احتمال وجود دارد که بهترین جراح بینی با استفاده از شکستن استخوان بخواهد این کجی را برطرف سازد و در برخی روند ها احتیاحی به این اتفاق نخواهد بود. در نتیجه این روند بسته به نوع تکنیک به کار رفته توسط دکتر خوب عمل بینی و با در نظر گرفتن شرایط بیمار به کار گرفته خواهد شد. در بسیاری از افراد زیباجو درخواست دارند که علاوه بر بهبود حالت دماغ ، عمل زیبایی را نیز داشته باشند در نتیجه در جراحی زیبایی بینی برای صاف کردن قوز موجود بر روی دماغ نیز این احتمال وجود دارد که استخوان بینی را شکسته و تکه ها را بر اساس آناتومی و فرم مناسب دماغ کنار هم بگذارند.

آیا بینی کج بهبود می یابد ؟

همانطور که در طی متن مطالعه کرده اید می دانید که دلایل بسیاری برای کج شدن بینی وجود دارد. برای درمان دماغ کج به مانور بسیار احتیاج است که در روند جراحی بینی کج توسط بهترین جراح بینی مورد انجام قرار می گیرد. در عمل بینی کج استفاده از غضروف های محکم می تواند یک چهارچوب اصولی و مستحکم را به دماغ دهد که این خود یکی از بهترین تکنیک های درمان این اتفاق به شمار می رود.

مزیت های جراحی بینی کج :

برای دارا بودن یک بینی با فرم صاف و همخوان با دیگر اجزا صورت باید تحت عمل بینی کج قرار گرفت و یکی از بهترین مزایای این روند می تواند ظاهری بی نقص و صاف بینی باشد. علاوه بر آن می توان به ساختار هماهنگ در بینی ، فرم اصلاح شده آن ، بهتر شدن وضعیت تنفس و داشتن تقارن با دیگر اجزا صورت را به همراه خواهد داشت.

هزینه عمل بینی کج

درواقع برای محاسبه هزینه نهایی جراحی بینی ، لازم است ابتدا بیمار تحت معاینه قرار گیرد و پس از بررسی میزان ایرادات بینی هزینه نهایی مشخص خواهد شد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Call Now Button
Visit Us On TwitterVisit Us On Instagram