چسب زدن بینی

بروز مقداری تورم بعد از جراحی بینی یکی از عوارض عمومی جراحی بینی می باشد که موقتی بوده و با انجام اقداماتی همچون چسب زدن بینی می توان در روند بهبود و فروکش آن تسریع ایجاد کرد. در سراسر جهان سالانه صدها هزار عمل بینی با اهداف درمانی و زیبایی انجام می شود.

  • در فرآیند زیبایی بینی ایراداتی که در ظاهر بینی وجود دارد برطرف گشته و موجب زیباتر شدن چهره افراد می شود.
  • در جراحی درمانی بینی مشکلاتی همچون پولیپ بینی که در عملکرد تنفسی بینی اشکال ایجاد کرده اند برطرف می شوند.

چسب زدن بینی

استفاده از چسب بینی به دو علت توصیه می شود :

  1. بهتر فرم گرفتن بینی
  2. کاهش تورم بینی

استفاده از چسب بینی در 2 هفته اول بعد از عمل بینی ، موجب فرم گیری بهتر بینی و ایجاد تسریع در روند کاهش تورم ناشی از عمل جراحی بینی شده و بعد از آن فقط در کاهش تورم موثر است. مزیت دیگر استفاده از چسب بینی این است که سایر افراد با دیدن چسب بر روی بینی شما، متوجه عمل بینی تان شده و از انجام شوخی و فعالیت هایی که موجب آسیب دیدن بینی شما می شود خودداری خواهند کرد.

مدت زمان استفاده از چسب بینی

توصیه ما به افراد این است که از چسب بینی به مدت 2 ماه استفاده کنند ولی در صورتی که تمایل خاصی به چسب زدن بینی و ایجاد تسریع در روند کاهش تورم آن ندارند می توانند بعد از گذشت 1 ماه، از چسب بینی استفاده نکرده یا فقط شب ها از آن استفاده کرده و روزها چسب را از روی بینی خود بردارند.

 

 

 

انواع فرم بینی

ورمی که بعد از جراحی در بینی های گوشتی بروز می کند بیشتر از بینی های استخوانی بوده و همچنین به مدت زمان زیادی برای برطرف شدن نیاز دارد. در ذیل توضیحات بیشتری در مورد انواع بینی را خدمت تان ارائه کرده ایم: آنچه موجب تقسیم بینی به دو نوع استخوانی و گوشتی می شود، میزان ضخامت پوست است؛ میزان ضخامت پوست بینی در همه افراد به یک اندازه نبوده و افرادی با نژاد مختلف ضخامت پوست متفاوتی دارند. در واقع این غده های چربی هستند که میزان ضخامت پوست را تعیین می کنند. به همین دلیل هم هست که چربی پوست افرادی که پوست بینی شان ضخیم است بیشتر می باشد. چربی و ضخامت زیاد پوست موجب می شود تا شکل غضروف بینی از بیرون به خوبی نمایان نباشد.

بینی استخوانی :

معمولاً بر روی پوست این نوع بینی جای آکنه وجود نداشته ، نازک بوده و میزان چربی آن کم است. داشتن غضروف محکم و بزرگ از دیگر ویژگی های بارز این نوع بینی است که دست جراح بینی را برای ایجاد تغییرات لازم بازتر گذاشته ، فرم دهی و برطرف کردن مشکلات بینی را آسان تر می نماید. به همین دلیل است که بینی استخوانی را می توان به هر سه فرم فانتزی ، طبیعی و نیمه فانتزی جراحی کرد. در صورتی که پزشکی متبحر و با میزان تجربه زیاد را برای جراحی این نوع بینی انتخاب کنید به نتایج بسیار مطلوبی از آن دست پیدا خواهید کرد. در این نوع به عینه متوجه شده اید که مدت استفاده چسب زدن بینی به نسبت نوع دیگر کمتر خواهد بود. 

 

 

 

بینی گوشتی :

ضعیف بودن غضروف و استخوان ها، ضخیم بودن پوست، چربی زیاد و وجود جای آکنه بر روی پوست از جمله بارزترین ویژگی های این نوع بینی می باشد. به دلیل ضعیف بودن ساختار این نوع بینی، پزشک بیشتر تمرکز خود را بر تقویت این ساختار غضروفی-استخوانی می گذارد. او نواحی ضعیف را با گرفتن غضروف از نواحی محکم تر ، دنده یا گوش بیمار تقویت کرده و پایه غضروفی محکمی را می سازد.

نحوه چسب زدن بینی

بسیاری از افراد سوالات بسیار زیادی در رابطه با زدن چسب بر روی بيني برایشان پیش می آید از قبیل ؛ چگونه بینی گوشتی را چسب بزنیم ؟ به چه طریق خود فرد می تواند بینی خود را چسب بزند؟ چسب زدن دماغ با فرم و انواع مختلف با یکدیگر متفاوت است ؟ در ادامه نحوه درست چسب زدن بینی را شرح می دهیم :

  1. در مرحله اول صورت و بینی خود را با آب و صابون شسته و با یک حوله نرم به آرامی خشک نمایید.
  2. در مرحله بعدی یک قطعه 10 سانتی از چسب کاغذی جدا کرده و به صورت نعلی شکل در زیر بینی خود چسبانده و از دو طرف امتداد دهید.
  3. در مرحله سوم 3 قطعه چسب 5 سانتی جدا کرده و آن را از بالا به پایین به صورت عرضی روی بینی قرار دهید، به طوریکه لبه های آن بر روی هم قرار بگیرد و در آخر قسمت های اضافی چسب را به وسیله قیچی بچینید.

نحوه برداشتن چسب از روی بینی :

بعد از چسب زدن بینی یکی دیگر از مهمترین نکاتی که باید در مراقبت های بعد از جراحی بینی به آن توجه کرد ؛ نحوه برداشتن چسب از روی پوست است. دقت داشته باشید که پس از اتمام پروسه رینوپلاستی پوست دماغ بیش از پیش حساس بوده و نباید بدون اینکه چسب را خیس کنید آن را از محل الصاق شده بردارید. جهت آسانی کار بهتر است که روند برداشتن را در حمام انجام دهید که با استفاده از بخار و آب موجود بخش چسبناکی آن از بین رفته و می توان به آرامی آن را از پوست جدا کرد. دقت داشته باشید که مراقبت از فرم جدید بینی از اولویت بالایی برخوردار است در نتیجه جهت بلند کردن چسب نیز قابل تامل است و بایستی آن را از پایین به سمت بالا و به آرامی انی کار را انجام دهید. بدون کوچکترین فشار وارده باید این کار را انجام داد.

چه مدت بعد از جراحی بینی باید چسب زدن بینی را ادامه داد ؟

مدت زمان مورد نیاز برای این کار بسته به صلاحدید جراح و به خصوص نوع فرم آن و همچنین میزان تورم و التهاب پیش آمده بستگی خواهد داشت. به طور معمول این بازه زمانی از دو هفته تا دو ماه به طول می انجامد و متغیر خواهد بود. همانطور که قبلا گفته شد آناتومی دماغ افراد با یکدیگر متفاوت است و این عدم شباهت باعث می شود که میزان تورم و التهاب بعد از عمل بینی در هر فرد با دیگری فرق داشته باشد. از این رو مدت زمان استفاده از چسب نیز بسته به میزان ضخامت پوست می توان بازه بیشتر یا کمتری از این روش استفاده کرد

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Call Now Button
Visit Us On TwitterVisit Us On Instagram