مراقبت های بعد از جراحی بینی

جراحی بینی در اصفهان  پروسه ای درمانی و زیبایی است که بدون محدودیت های خاص برای اکثریت بالای مردم می توان مورد استفاده قرار داد. در این روند با اعمال میزان تغییرات خواسته شده توسط فرد زیباجو می توان به فرم جدید و متناسب با دیگر اعضای چهره دست پیدا کرد. برای تثبیت و ماندگاری بیشتر این پیامد باید مراقبت های بعد از جراحی بینی را بسیار با دقت رعایت کنید . تمامی مواردی که باید به آن عمل کنید ، توسط دکتر امین کلکو ، بهترین جراح بینی اصفهان به شما اطلاع داده خواهد شد. براساس گفته های ایشان می توانید از نتیجه بدست آمده به خوبی مراقبت کنید. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که با دقت به ادامه متن توجه کنید که بتوانید از تجربه و تبحر دکتر کلکو بهره مند شوید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی عبارتند از :

  • پس از مرخص شدن از بیمارستان برای استراحت، زیر سر خود از دو بالشت استفاده کنید تاسر بالاتر از حد معمول خود قرار گیرد.
  • کیسه یخ ای به مدت 24 ساعت بر روی صورت تان قرار دهید چرا که روند بهبودی و تورم را سریع تر می کند.
  • از قرار گرفتن در محل های شلوغ که امکان ضربه خوردن به بینی وجود دارد پرهیز کنید.
  • هنگام عطسه دهان خود را باز کنید تا به بینی تان فشاری وارد نشود.
  • ار فین کردن و تخلیه ترشحات از بینی با شدت زیاد پرهیز کنید.
  • برای مسواک زدن در روز های ابتدایی از مسواکی نرم استفاده کنید.
  • بهتر است از لباسی استفاده کنید که دکمه دار است و تعویض آن مشکلی برایتان ایجاد نمی کند.
  • هنگامی که گچ بر روی بینی تان قرار دارد، برای شستن موهای خود مراقب باشید تا آب به گچ بینی تان نرسد.

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی

 

تغذیه بعد از عمل بینی

  • از مصرف غذا ها و میوه های سفت که نیاز به جویدن دارند، در مراقبت های بعد از جراحی بینی پرهیز کنید.
  • در روز اول از رژیم غذایی مایعات استفاده کنید.
  • می توانید در روز های ابتدایی از غذا های نرم که نیاز به جویدن ندارند استفاده کنید.
  • از مصرف غذا های تند و پر ادویه پرهیز کنید.
  • مصرف نمک را به حداقل برسانید.
  • از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید.
  • آناناس تازه و آب کرفس می تواند به روند بهبودی کمک کند.

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی

 

نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی

  • قبل از اقدام برای انجام جراحی بینی لازم است تا محل استراحت خود را مشخص نمایید.
  • در چند روز ابتدایی از خوابیدن به پهلو خودداری کرده، زیر سر خود دو بالشت گذاشته و به صورت طاق باز بخوابید.

چسب زدن بینی

یکی از مراقبت های بعد از جراحی بینی که افراد باید در انجام آن کوشا بوده و آن را پشت گوش نیاندازند زدن چسب بر روی بینی می باشد. جراح برای برطرف کردن ایراداتی همچون قوز که در ساختمان بینی وجود دارند طبق صلاحدید و روش خود تعدادی برش در درون و بیرون این عضو ایجاد نموده و سپس پوست بینی را با ابزارهای کاملاً استریل از ساختمان آن جدا می نماید.

بعد از جدا شدن پوست از روی بینی ایرادات موجود در ساختمان بینی را با تراش دادن آن از بین برده و سپس پوست را بر روی ساختار بینی قرار داده و محل برش ها را بخیه می زند. برای اینکه بینی در موقعیت جدید خود ثابت مانده و تغییر نکند بعد از جراحی بینی بر روی آن چسب زده می شود.

به طور کلی می توان گفت که چسب زدن به مدت 2 هفته بر روی فرم گیری هرچه بهتر بینی کمک کرده و بعد از آن و به مدت 2 ماه در کاهش ورم بینی موثر است. اقدامات صورت گرفته بر روی ساختمان و پوست بینی معمولاً موجب بروز تورم در آن می گردد که به موجب آن نتیجه نهایی قابل مشاهده نخواهد بود.

بنابراین اگر مایل هستید که هرچه سریع تر نتیجه نهایی عمل زیبایی بینی را ببینید، زدن چسب بر روی بینی خود را فراموش نکنید. مزیت دیگر چسب زدن این است که اطرافیان با دیدن آن بر روی بینی تان متوجه عمل زیبایی بینی از جانب شما شده و به همین دلیل از انجام شوخی و هر فعالیتی که امکان وارد شدن آسیب به موجب آن ها به بینی تان وجود دارد خودداری می نمایند.

 

 

آیا فین کردن بعد از رینوپلاستی خطرناک است ؟

وجود آبریزش بینی بعد از انجام جراحی بینی امری قابل پیشبینی می باشد ؛ زیرا این عامل اغلب به دلیل وجود تورم در مخاط بینی اتفاق می افتد . حال با گذشت مدت زمانی این تورم ها فروکش کرده و وجود بافت اسکار باعث گرفتگی هایی در بینی فرد می شود که او را مشتاق به فین کردن می سازد . در این زمان پزشک توصیه می کند به منظور رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی تا دو هفته از فین کردن اجتناب کرده تا اینکار نتیجه جراحی را دستخوش تغییرات ناگواری نسازد . در واقع فین کردن می تواند با پاره کردن بخیه ها و مویرگ های خونی ، منجر به تغییر شکل در ساختار بینی جدید شود . برای رهایی از گرفتگی ها در مجاری تنفسی ، می توانید از سرم شستشو استفاده کرده و داخل سوراخ های بینی را تمیز کنید . برای اطلاع از زمان دقیق انجام اینکار نیز مجوز پزشک از واجبات است پس تا به طور ناخواسته به بافت ها و نواحی ترمیم شده بینی اسیب وارد نشود .

درمان سرفه از مراقبت های بعد از جراحی بینی

از دیگر مواردی که ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر می کند این است نحوه درمان سرفه بعد از انجام این متد زیبایی چگونه است ؟ باید بدانید که جلوگیری از این عامل کار آسانی نخواهد بود و هرچه بیمار بیشتر در این مورد متمرکز شود ، عطسه و سرفه بیش از پیش اتفاق می افتد . مهم ترین توصیه پزشک به شما این است که در صورت وقوع عطسه و سرفه اینکار را با دهان باز انجام دهید تا فشار ناشی از آن ، از دهان فرد خارج شده و بینی را به خود درگیر نکند . از دیگر اقداماتی که می توانید در مراقبت های بعد از جراحی بینی در زمان وقوع سرفه انجام دهید این است که :

  • عدم قرارگیری در محیط های آلوده و دود
  • استفاده از قرص های ضد آلرژی در افراد مبتلا به این بیماری
  • عدم قرارگیری در هوای سرد و جلوگیری از سرماخوردگی پس از آن
  • جلوگیری از خشکی گلو
  • عدم قرارگیری در معرض باد کولر به طور مستقیم

استحمام بعد از جراحی بینی

همانطور که گفتیم بعد از جراحی به منظور ثابت نگه داشتن بینی در موقعیت جدیدش از چسب یا اسپلینت بر روی آن استفاده می شود که باید یک هفته بر روی بینی قرار گرفته و هیچ آسیبی به آن وارد نگردد. به همین دلیل می بایست استحمام نزد یک شخص همراه صورت گرفته و به گونه ای انجام شود که اسپلینت یا چسب بینی خیس نشود.

به همین منظور بر روی یک صندلی نشسته و سرتان را به سمت عقب خم نمایید و از فرد همراه درخواست کنید که موهای تان را شستشو دهد، در چنین وضعیتی از خیس شدن اسپلینت جلوگیری به عمل خواهد آمد.

همچنین زمانی که شخص همراه بدن تان را شستشو می دهد دیگر نیازی به خم کردن سر به سمت پایین نبوده و به همین دلیل از تشدید تورم بینی پیشگیری می شود. افراد باید بدانند زمانی که سر به سمت پایین خم می شود میزان گردش خون در این ناحیه بیشتر شده و در نتیجه ورم بینی شدت خواهد یافت. با انجام مراقبت های بعد از جراحی بینی که در بالا ذکر کردیم می توانید روند بهبودی را به خوبی طی کنید.

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی

 

انتخاب جراح بینی

انتخاب یک جراح بینی خوب در نتیجه جراحی بینی بسیار موثر می باشد ، بنابراین با انتخاب یک جراح بینی مجرب و باتجربه احتمال دستیابی به یک نتیجه رضایت بخش را افزایش دهید. یک جراح بینی خوب به دلیل اولویت قرار دادن حفظ سلامت بیمار، نتایج خوبی را از جراحی بینی رقم می زند.

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی

 

استفاده از کمپرس سرد :

پس از اتمام روند طبیعتا مقداری کبودی و تورم را تجربه خواهید کرد. مشاهده این موارد کاملا طبیعی خواهد بود و اصلا جای نگرانی باقی نخواهد ماند. دقت داشته باشید که مراقبت های بعد از جراحی بینی می تواند مدت زمان مورد نیاز برای طی کردن ریکاوری را سرعت ببخشد و شما سریعتر بهبود بیابید. در نتیجه در این جا برای برطرف شدن زودتر این حالت می توانید از کمپرس های سرد استفاده کنید که عموما به شکل آماده در کالای پزشکی موجود هستند و می توانید تهیه کنید. اما نگران نباشید اگر نتوانستید کمپرس را به دست بیاورید به راحتی می توانید با قرار دادن چند تکه یخ در یک تکه پارچه یا حوله این کمپرس را خود به وجود بیاورید. دقت کنید که هرگز یخ را به طور مستقیم بر روی پوست بینی قرار ندهید. در دو الی سه روز بعد از عمل زیبایی بینی می توانید هر بار به مدت 20 دقیقه از این روش استفاده کنید.

هزینه جراحی بینی

قیمت جراحی بینی بسته به نوع و میزان ایرادات ، ساختار بینی ، تجربه و تخصص جراح بینی در افراد مختلف، متفاوت می باشد و در جلسه مشاوره حضوری به فرد اعلام می گردد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Call Now Button
Visit Us On TwitterVisit Us On Instagram