جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی است که با هدف برطرف کردن ایرادات ظاهری بینی و دستیابی به یک بینی ایده آل و متناسب با صورت انجام می گیرد. بینی به عنوان عضو برجسته صورت تاثیر به سزایی در زیبایی چهره افراد دارد. در صورتی که تصمیم به انجام این جراحی دارید می توانید نزد جراح گوش ، حلق و بینی دکترامین کلکو این پروسه را انجام دهید.

جراحی زیبایی بینی

چنانچه بینی اشخاص دچار ایرادات ظاهری همچون:

  • قوز بینی
  • افتادگی نوک بینی
  • غیر قرینه بودن سوراخ های بینی
  • بزگ بودن نوک بینی
  • کج بودن بینی

و غیره بوده یا با سایر اجزای صورت آن ها در تناسب نباشد، زیبایی چهره شان را تحت تاثیر قرار داده و موجب کاهش اعتماد بنفس در آن ها خواهد شد.

جراح بینی با انجام عمل زیبایی بینی ، ایرادات آن را برطرف کرده و با رفع ایرادات اعتماد به نفس فرد ارتقا خواهد یافت.

انواع بینی

بینی ها را با توجه به میزان استحکام استخوان ها و غضروف های آن ها و همینطور میزان ضخامت پوست شان به دو نوع استخوانی و گوشتی تقسیم می کنند:

  • بینی استخوانی : بینی های استخوانی از استخوان ها و غضروف های مستحکم برخوردار بوده و پوست آن ها ظریف می باشد.

جراحی بینی استخوانی به دلیل ویژگی های ذکر شده، آسان تر از جراحی بینی گوشتی بوده و معمولاً نتیجه بهتری دارد.

  • بینی گوشتی : بینی های گوشتی از استخوان ها و غضروف های ضعیف برخوردار بوده و پوست آن ها ضخیم می باشد.

امروزه انجام عمل زیبایی بینی گوشتی به دلیل استفاده از تکنیک های نوین، نتیجه بهتری نسبت به گذشته داشته و احتمال بازگشت فرم آن به فرم اولیه به نزدیک صفر رسیده است.

  • بینی نیمه غضروفی : بینی نیمه غضروفی ویژگی های بینی گوشتی و استخوانی را داراست در واقع ترکیبی از بینی استخوانی و گوشتی است .

اقدامات قبل از انجام جراحی زیبایی بینی

  1. انتخاب بهترین جراح بینی مهم ترین اقدام قبل از عمل زیبایی بینی می باشد و افراد می بایست در انتخاب آن، دقت بسیار زیادی نمایند.
  2. از استعمال دخانیات و مشروبات الکلی به مدت 14 روز خودداری نمایید.
  3. مصرف داروهایی همچون پروفن  و وارفارین را به مدت 2 هفته قبل از انجام عمل بینی متوقف کنید.
  4. آزمایشات تجویز شده را حتماً انجام دهید.
  5. به مدت 8 ساعت قبل از عمل بینی چیزی میل نفرمایید.

جراحی زیبایی بینی

ویژگی های بهترین جراح بینی

دستیابی به بهترین نتیجه از جراحی زیبایی بینی تا حد زیادی به جراح بینی و میزان مهارت او بستگی دارد.

از طرفی جراحی زیبایی بینی یک جراحی اورژانسی نبوده و ضرورتی برای سریع تر انجام دادن آن وجود ندارد لذا افراد زمان کافی برای انتخاب بهترین جراح بینی را در اختیار دارند.

برای اینکه بتوانید بهترین عملکرد در انتخاب جراح بینی تان را داشته باشید لازم است تا از ویژگی های او آگاه بوده و آن ها را مد نظر قرار دهید:

با وجدان بودن

اگر جراح بینی از وجدان کافی برخوردار باشد جراحی زیبایی بینی را تحت هر شرایطی و برای منافع مالی خود انجام نداده و این جراحی را تنها در صورتی برای افراد انجام می دهد که از رضایت بخش بودن نتیجه برای افراد و عدم عوارض برای آن ها اطمینان داشته باشد.

صرف زمان کافی برای آگاهی از انتظارات بیمار

یک جراح بینی خوب می داند که جراحی بینی زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که با رضایت بیماران همراه باشد.

به همین دلیل قبل از جراحی بینی جلسه مشاوره ای را برای آگاهی از توقعات آن ها برای شان در نظر می گیرند.

البته افراد باید در نظر داشته باشند که تمام توقعات آن ها همچون جراحی بینی گوشتی به فرم فانتزی قابل تحقق نیست و این ارتباطی به تجربه جراح بینی ندارد.

جراحی زیبایی بینی

تجویز آزمایشات لازم

برای اینکه جراحی زیبایی بینی به ایمن ترین شکل ممکن خود انجام شده و در حین انجام آن مشکلی برای بیمار پیش نیاید لازم است تا فرد از نظر سلامتی در شرایط مطلوبی قرار داشته باشد.

به همین منظور پزشکان قبل از جراحی بینی از فرد در رابطه با بیماری هایی که به آن ها ابتلا دارند و داروهایی که مصرف می کنند سوال می پرسند.

البته پزشکان به پاسخ بیماران بسنده نکرده و آزمایشاتی را به منظور اطمینان از آمادگی آن ها برای جراحی بینی تجویز می کنند که انجام آن ها ضرورت دارد.

تجویز عکسبرداری های لازم

ایده آل ترین فرم بینی برای هر فرد فرمی است که با سلیقه او در تناسب بوده و همچنین بیشترین تناسب را با صورت او داشته باشد.

به همین منظور پزشک اقدام به تجویز عکسبرداری از بینی و صورت فرد کرده و با بررسی نسبت تناسب میان اجزا بهترین فرم بینی را برای او در نظر می گیرد.

دیگر ویژگی های یک پزشک خوب:

  • تسلط بر اصول ریاضی و اشراف بر اصول زیبایی
  • برخورداری از قدرت تصور بالا
  • داشتن برخورد خوب با مراجعان
  • صبور و با حوصله بودن
  • داشتن تجربه و مهارت زیاد در زمینه جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی

مراقبت های بعد از انجام جراحی زیبایی بینی

  1. داشتن مقداری تورم در بینی و صورت، بعد از عمل بینی طبیعی است که به مرور زمان رفع خواهد شد.
  2. مصرف نمک را کم کنید.
  3. به مدت 2 هفته مشروبات الکلی نخورده و سیگار نکشید.
  4. از چسب بینی استفاده کنید.

به منظور آگاهی کامل از اقدامات و مراقبت های قبل و بعد از عمل بینی ، به بخش های دیگر سایت مراجعه فرمایید.

عمل جراحی بینی گوشتی

در کشور ما جراحی زیبایی بینی گوشتی بسیار طرفدار دارد. جراحی بینی گوشتی تفاوت بسیاری با جراحی بینی استخوانی دارد.

هدف از جراحی بینی های گوشتی باریک کردن بخش پایینی بینی و شکل دهی به نوک و پره های بینی می باشد.

در تکنینک های جدید جراحی زیبایی بینی گوشتی ، جراحان زیبایی از برداشتن بیش از حد غضروف اجتناب می کنند و اگر بینی دارای قوز بود با سوهان کشی آن را از بین می برند.

در مواقعی که غضروف بینی بیش از اندازه ضغیف باشد جراح بینی غضروف وسط بینی را برداشته و به منظور تقویت غضروف های ضعیف آن را در قسمت نوک بینی قرار می دهد.

بینی های گوشتی به دو نوع تقسیم می شوند :

بینی هایی که به دلیل وجود تعداد زیادی غده سبابه چربی زیادی تولید می کنند و بینی هایی که در زیر پوست بافت بسیای دارند.

بعضی از بینی های گوشتی پوست آن ها بسیار ضخامت دارد در این صورت جراح زیبای بینی به منظور کاهش ضخامت پوست به آن کورتون تزریق می کند.

ممکن است شما هم شنیده باشید که بینی گوشتی پس از مدتی به شکل اولیه خود باز می گردد اما همانطور که قبلا گفتیم بهترین جراح بینی گوشتی امروزه از تکنیک هایی برای جراحی بینی گوشتی استفاده می کنند که دیگر بازگشت بینی گوشتی امکان پذیر نیست.

جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی استخوانی

جراحی زیبایی بینی استخوانی به منظور رفع ایراداتی از قبیل : قوز بینی ، کوچک کردن حفره های بینی و غیره انجام می شود. جراحی بینی استخوانی به هر دو روش باز وبسته امکان پذیر است.

قوز بینی ممکن است ارثی باشد یا به دلیل ضربه خوردن به بینی به وجود آمده باشد.

بینی استخوانی پس از جراحی نتیجه بهتری نسبت به بینی گوشتی می گیرد زیرا بینی های استخوانی دارای پوستی نازک می باشند که کمترین تغییرات در آن ها قابل مشاهده است.

جراحی بینی به دو روش باز و بسته انجام می گیرد هر کدام از این روش ها معایب و مزایایی نسبت به یکدیگر دارند که با توجه شرایط بیمار و تشخیص پزشک یکی از این روش ها انتخاب می شود.

در روش باز پزشک در بین پوسته حفره های بینی ( کلوملا ) برش ایجاد می کند و سپس جراحی را انجام می دهد در این روش جراح بینی دید بهتری نسبت به جراحی بسته دارد از دیگر مزایای روش باز می توانیم به ترمیم سریع آن اشاره کنیم. انجام جراحی بینی های پیچیده در این روش آسان تر است زیرا پزشک دید وسیعی دارد.

در روش بسته پزشک تمامی برش ها در را داخل بینی ایجاد می کند بنابراین برشی در ناحیه بیرونی بینی ایجاد نمی شود مدت زمان انجام جراحی به این روش کمتر از جراحی به روش باز می باشد ، به دلیل ایجاد برش در داخل بینی جای بخیه بر روی بینی بیمار نمی ماند این یکی دیگر از مزایای جراحی به روش بسته است.

 

 

تورم بعد از جراحی زیبایی بینی

برطرف کردن ایرادات و نواقص موجود در بینی تنها در صورتی امکان پذیر است که جراح به ساختار غضروفی-استخوانی آن دسترسی داشته باشد که این امر تنها با ایجاد برش بر روی پوست بینی امکان پذیر است.

پزشک بعد از ایجاد برش بر روی پوست، آن را از ساختمان جدا کرده و با بکارگیری تکنیک های مختلفی همچون صیقل دادن استخوان ها و گرافت گذاری به رفع ایرادت موجود در ساختمان بینی می پردازد. مجموع اقدامات ذکر شده موجب می شود تابعد از جراحی مقداری ورم در بینی ظاهر شود که به طور معمول میزان آن در افرادی که بینی گوشتی دارند بیشتر از افرادی با بینی های استخوانی است. البته موارد دیگری نیز در شدت و میزان ورم بینی موثر هستند که عبارتنداز:

  1. ویژگی های بدنی افراد : برخی از افراد به اصطلاح بدزخم هستند به گونه ای که بدن آن ها با وارد شدن کوچکترین ضربه ای به شدت کبود شده و زمان زیادی طول می کشد تا این کبودی رفع شده و از بین برود. همچنین ممکن است با افرادی مواجه شده باشید که گوش های خود را سوراخ کرده باشند اما بهبود این زخم به طول انجامیده و در برخی موارد اصلاً بهبود نیابد این افراد نیز جزو افراد بدزخم محسوب می شوند. بدیهی است که میزان تورم و کبودی ناشی از جراحی بینی در این دسته از افراد بیشتر از سایرین خواهد بود.
  2. میزان ایرادات بینی : هرچه میزان مشکلات و نواقص بینی بیشتر باشد رفع آن ها به اقدامات بیشتری نیاز داشته و بیشتر کار می برد. از طرفی هر چه اقدامات صورت گرفته برروی بینی بیشتر باشد میزان تورم و شدت آن نیز بیشتر خواهد بود.

 

 

راهکارهای موثر در کاهش تورم بینی

مواردی که در ذیل به آن ها اشاره کرده ایم در کاهش هرچه سریع تر تورم بینی موثر است:

  • تغذیه :
  1. از خوردن غذاهای سفت که هضم آن ها نیازمند جویدن زیاد است اجتناب نموده، غذاهای آبکی و نرم بخورید؛ عمل جویدن توسط فک بالا که به بینی اتصال دارد صورت گرفته و این امر در نهایت منجر به تشدید تورم موجود در بینی می شود.
  2. به میزن زیاد آب، آبمیوه های طبیعی و تازه، میوه و سبزیجات میل کنید.
  3. از مصرف غذاهای شور و پرادویه خودداری نمایید.

خوابیدن :

  1. به پشت و طاقباز خوابیده و از خوابیدن به روی شکم که موجب تحت فشار قرار گرفتن بینی می شود بپرهیزید.
  2. هنگام خواب زیر سر خود دو بالشت بگذارید.

کمپرس :

در 3 روز اول بعد از جراحی بر روی بینی و نواحی دارای تورم کمپرس سرد و در 3 روز بعدی بر روی این نواحی کمپرس گرم قرار دهید.

هزینه جراحی زیبایی بینی

هزینه جراحی بینی با توجه به فاکتورهایی از قبیل میزان ایرادات موجود در بینی ، نوع بینی ، دستمزد جراح بینی ، هزینه کلینیک یا بیمارستان و غیره تعیین می گردد.

 

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Call Now Button
Visit Us On TwitterVisit Us On Instagram