جراحی بینی باز

جراحی بینی باز

جراحی بینی امروزه متقاضیان زیادی دارد و جزء پر طرفدارترین عمل های زیبایی است ، عمل بینی از طریق یکی از دو روش جراحی بینی باز یا جراحی بینی بسته انجام می شود.

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی جراحی است که به منظور تغییر شکل بینی انجام می شود.

یکی از تکنیک های جراحی زیبایی بینی ، جراحی بینی باز است که جراح بینی با بکارگیری این روش تعدادی برش را بر روی پوست بینی به منظور دسترسی به ساختمان زیرین بینی ایجاد می کند.

در جراحی بینی باز ، جراح بینی بعد از بیهوشی فرد یک برش دو میلیمتری بر روی کلوملا ایجاد نموده و سپس پوست بینی با استفاده از ابزارهای مخصوص از ساختمان بینی جدا شده و پس از آن تغییرات را بر روی ساختار بینی اعمال می نمایند و در مرحله پایانی پوست بر روی استخوان و غضروف بینی قرار داده می شود.

در گذشته بیشتر جراحان بینی از روش جراحی بینی بسته استفاده می کردند ولی امروزه اکثر پزشکان از جراحی بینی باز استفاده می نمایند، لازم به ذکر است که برخی از جراحی های بینی خاص با توجه به مشکل شان می بایست حتماً به روش بسته یا باز انجام شوند.

جراحی بینی باز

مزایای جراحی بینی به روش باز

  • برای بینی هایی که مشکلات زیادی دارند به خصوص در قسمت نوک بینی بهتر است.
  • با این روش مشکلات مادرزادی بینی راحت تر رفع می شوند.
  • احتمال قرینه نشدن بینی به دلیل اینکه جراح بینی در این روش دید مستقیم دارد بسیار کم است.
  • جراح برای انجام عمل محدودیتی نداشته و فضای بیشتری دارد.

تفاوت جراحی بینی باز و بسته

جراح بینی در روش جراحی بینی باز ، به قسمت های غضروف و بافت نرم دسترسی مستقیم داشته و به کمک دید مستقیم، قادر به انجام تغییرات مورد نظر خود خواهد شود.

در روش جراحی بینی بسته برش های مورد نیاز در داخل بینی ایجاد شده و پوست بینی در این روش از اسکلت بینی جدا نمی گردد، بیشتر جراحان بینی به دلیل داشتن اشراف بیشتر به ساختمان بینی در جراحی بینی باز و کمتر بودن احتمال بروز خطا، از این روش برای جراحی نمودن بینی ها استفاده می کنند.

انواع بینی

یکی از مهم ترین فاکتور های تاثیر گذار در نتیجه جراحی بینی ، نوع پوست و ضخامت آن می باشد. این مشخصه بینی ها را به دو دسته بینی استخوانی و بینی گوشتی تقسیم بندی کرده است.

  • بینی استخوانی

بینی های استخوانی دارای دو مشخصه مهم هستند که باعث شده ایده آل ترین بینی برای عمل بینی باشند. این دو مشخصه شامل پوستی نازک و استخوانی محکم می باشد.

این نوع بینی برای انجام انواع جراحی بینی طبیعی ، فانتزی و نیمه فانتزی مناسب است و در صورت انتخاب جراح بینی باسابقه و متبحر بهترین نتیجه حاصل می شود. یکی دیگر از بارز ترین مشخصه های بینی استخوانی ، قوز و برآمدگی ایست که در ناحیه پل بینی وجود دارد. البته ممکن است قوز در بینی های گوشتی هم وجود داشته باشد.

  • بینی گوشتی

نقطه مقابل بینی استخوانی ، بینی های گوشتی هستند که از پوست ضخیم و غضروف ضعیف برخوردار می باشند. افرادی که دارای بینی گوشتی هستند تنها می توانند جراحی بینی طبیعی انجام دهند. در صورتی که این بینی ها به صورت فانتزی عمل شوند ، به دلیل ضخامت بالای پوستشان ، ظرافت و تغییرات ایجاد شده به خوبی قابل مشاهده نیست و ممکن است تنها نوک بینی کمی گرد شود.

در گذشته بینی های گوشتی به صورت کاهنده جراحی می شدند ، به همین دلیل بعد از گذشت چند سال بینی حدودا به حالت اولیه بر می گشت یا نوک بینی افتاده می شد؛ اما در حال حاضر جراحی بینی گوشتی را با گرافت گذاری و تقویت غضروف انجام می دهند تا از بروز این عوارض جلوگیری کنند.

جراحی بینی باز

اقدامات قبل از جراحی بینی باز

بدیهی است که شما از جراحی بینی انتظار بهترین نتایج را دارید، دقیقاً به همین دلیل است که هزینه و زمان زیادی را صرف انجام آن می نمایید. باید توجه داشته باشید که نتیجه مطلوب از جراحی زیبایی بینی حاصل نمی شود مگر با رعایت نکاتی که در ذیل به آن ها اشاره کرده ایم بنابراین در رعایت و انجام آن ها کوشا باشید.

از اینکه کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی هستید مطمئن شوید:

اینکه بینی تان ایراد دارد و قادر به تامین هزینه جراحی بینی هستید برای اقدام به انجام این عمل جراحی کافی نیست، تنها در صورتی کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی محسوب می شوید که شرایط ذیل را داشته باشید:

  • داشتن توقعات معقول و منطقی از جراحی بینی
  • وسواسی نبودن
  • عدم ابتلا به بیماری های روحی و جسمی
  • باردار و شیرده نبودن
  • کمال طلب و ایده آل گرا نبودن و غیره.

 

 

 

یک جراح بینی خوب را انتخاب کنید:

از آنجایی که عمل بینی از جراحی های ضروری محسوب نمی شود ، فرد از وقت کافی برای تحقیق درباره جراح بینی خوب برخوردار است. همچنین بینی به دلیل قرار گیری در مرکز صورت تاثیر زیادی بر زیبایی صورت دارد و با ایجاد کوچکترین تغییر، ظاهری متفاوت برای افراد به ارمغان می آورد.

با وجود اینکه جراحی بینی پرطرفدار ترین عمل زیبایی محسوب می شود ، تعدد جراحان بینی نیز افزایش یافته. اما داشتن یک سری ویژگی ها موجب شده تا یک جراح بینی خوب از سایرین متمایز گردد. برخی از این ویژگی ها عبارتند از :

  • قادر به انجام انواع جراحی در هر نوع بینی می باشد.
  • بر علم زیبایی شناسایی و خلاقیت نیز مسلط باشد تا بتواند دیدگاه کلی از جراحی بینی را در اختیار فرد متقاضی قرار دهد.
  • با صبر و حوصله پاسخگوی تمام سوالات بیمار باشد و اعتماد وی را جلب نماید.
  • نمونه کار های خوبی داشته باشد.

شما می توانید برای مشاهده نمونه کارهای دکتر امین کلکو ، متخصص گوش و حلق و بینی ، به گالری تصاویر موجود در سایت یا صفحه اینستاگرام ایشان مراجعه فرمایید.

 


 

 

نکات مراقبتی قبل از جراحی بینی را رعایت کنید:

  • به مدت 14 روز قبل از جراحی به هیچ عنوان اقدام به مصرف داروهای رقیق کننده خون همچون استامینوفن نکنید.
  • از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل و استعمال دخانیات به مدت 2 هفته پیش از جراحی بینی بپرهیزید.
  • تمام انتظارات و توقعاتی که از نتیجه جراحی بینی دارید را با پزشک خود در میان بگذارید تا او بتواند با توجه به سلیقه شما نتایجی رضایت بخش را برای تان رقم بزند؛ البته این را هم در نظر داشته باشید که ویژگی های منحصر به فرد ساختاری بینی اجازه برآورده کردن تمام توقعات را به جراح بینی نمی دهد.
  • در صورت داشتن سابقه ابتلا به بیماری های مزمن و مصرف داروهای خاص آن را با جراح بینی تان در میان بگذارید.
  • عکسبرداری ها و آزمایشات تجویز شده توسط پزشک را انجام داده و در اولین فرصت به ایشان تحویل دهید.
  • شب قبل از جراحی استحمام کرده، شامی سبک میل نمایید و به مدت 8 ساعت پیش از آن چیزی نخورید.

هزینه جراحی بینی باز

هزینه جراحی بینی باز، بسته به عواملی از قبیل نوع و ساختمان بینی، تجربه جراح بینی، هزینه کلینیک و بیهوشی در افراد مختلف، متفاوت می باشد .

در جلسه مشاوره جراح بینی نوع و ساختمان بینی را بررسی کرده و با توجه به مشکلات موجود در بینی و نوع آن ، روش مناسب برای جراحی بینی فرد را اعلام خواهد نمود.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Call Now Button
Visit Us On TwitterVisit Us On Instagram